Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Luty gr III H

Krąg tematyczny I: Nie jesteśmy sami w kosmosie

  • poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
  • poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np.: Wenus, Merkury, Mars
  • gromadzenie wiadomości o kosmosie (poprzez literaturę, zdjęcia, albumy, internet)
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków.
  • opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń.
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań)
  • odczytywanie stosownych oznaczeń i symboli.
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)
  • układanie nazw obrazków z liter, odczytywanie ich.

 

Krąg tematyczny II: Projekt „Pieniądze”

  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
  • poznawanie wartości monet i banknotów
  • łączenie pracy zawodowej rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu.
  • gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji)
  • określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym
  • poznawanie ważniejszych punktów usługowych znajdujących się w pobliżu, określanie pełnionych przez nie funkcji.
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą

 

Krąg tematyczny III: Muzyka wokół nas

  • słuchanie muzyki o różnym charakterze, w tym muzyki klasycznej
  • poznawanie nazw różnych instrumentów wykorzystywanych przez muzyków filharmonii wykonujących koncert dla dzieci w przedszkolu.
  • akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra).
  • tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów, według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka).
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
  • poruszanie się pod dyktando nauczyciela.
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.

 

Krąg tematyczny IV: Baśnie, bajki, bajeczki

  • odgrywanie ról w zabawach parateatralnych; posługiwanie się mową, gestem, ruchem.
  • ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej.
  • tworzenie słów: rozpoczynających się, kończących się daną głoską i mających ją w środku
  • różnicowanie samogłosek i spółgłosek
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.
  • określanie nastroju, kolorytu, kształtu, treści przekazywanych przez dany obraz, daną rzeźbę.
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.