Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

Wrzesień 2019

Grupa IVA

 

  1. Temat tygodnia: To jestem ja
  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozwijanie mowy,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
  • zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
  • dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • poznawanie narządów zmysłów,
  • utrwalanie nazw części ciała,
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych.

 

II.Temat tygodnia: Moja grupa

  • rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania, poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie.

 

III.Temat tygodnia: Moja droga do przedszkola

  • poznawanie i utrwalanie zasad ruchu drogowego,
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi, rozwijanie mowy.

 

IV.Temat tygodnia: Idzie jesień… przez las, park

  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • rozwijanie mowy i pamięci,
  • utrwalanie oznak jesieni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie kolorów jesieni,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących, rozwijanie sprawności fizycznej