ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

wrzesień 2019, grupa V

Krąg tematyczny: To jestem ja

 

  • Przedstawianie się, opisywanie swojego wyglądu,
  • Podawanie cech fizycznych swojego ciała: płeć, wiek, kolor oczu, włosów
  • Określanie swoich zainteresowań
  • Zachęcanie do wymyślania i przestrzegania prawideł gry matematycznej
  • Rozpoznawanie i przedstawianie różnych stanów emocjonalnych (złość, radość, smutek, strach, zazdrość, zawstydzenie).
  • Określanie swoich cech fizycznych: wzrost, wiek, kolor oczu, kolor włosów
  • Porównywanie swojego wyglądu z wyglądem kolegów i koleżanek.
  • Rozumienie potrzeby dbania o prawidłową postawę ciała
  • Nazywanie części ciała i ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby
  • Formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach
  • Wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich.

Krąg tematyczny:  Jak dobrze spotkać się z kolegami

  • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
  • Dostrzeganie rytmiczności dnia oraz następstwa czasowe
  • Utrwalenie zasad dobrego zachowania
  • Opracowanie kodeksu grupowego
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej

Krąg tematyczny: Bezpieczna droga do przedszkola

  • Kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas drogi do przedszkola
  • Utrwalenie podstawowych zasad pieszego i kołowego ruchu drogowego
  • Rozwijanie u dzieci zdolności  do skupiania uwagi  uważnego obserwowania
  • Zapoznanie się z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i wodnej
  • Rozwijanie sprawności manualnej

Krąg tematyczny: Nadchodzi jesień

  • Zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie ; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody
  • Rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenek
  • Wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej
  • Budowanie pozytywnego wizerunku własnej osoby i życzliwego stosunku do samego siebie.
  • Kształtowanie  ogólnej sprawności motorycznej
  • Rozwijanie mowy i słuchu fonematycznego