Język angielski

 

język angielski w maju 2021

grupy IVa Va VIa

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o przyborach szkolnych (1-2 tydz maja) i o jedzeniu (3-4tydz maja)

Założenia programowe:

Dziecko:

  • nauczy się nazw przyborów szkolnych
  • wyrazi swoje pragnienia za pomocą czasownika want- chcieć
  • nauczy się śpiewać piosenek
  • pozna nowe słownictwo- produkty żywnościowe
  • utrwali liczebniki 1-20
  • utrwali przymiotniki przeciwstawne
  • nauczy się zapraszać do zabawy, wydawać proste polecenia.

Gramatyka i struktury językowe:

Wyrażenia i struktury zdaniowe

1.Określanie upodobania:

  • It’s yummy – to jest pyszne.
  • It’s yucky- To jest okropne.
  • I like…- Ja lubię…
  • I don’t like….- Nie lubię

2.Zwroty:

  • I’m hungry– Jestem głodny.
  • I’m thirsty- Jestem spragniony
  • It’s time for picnic– czas na pinik

Słownictwo:

(1-2 tydz maja)

Ruler- linijka Book- książka Bag- torba, plecak

Pencil- ołówek Pen- długopis Pencil-case – piórnik

(od 3 tyg maja) : Sweet- słodki

Eat- jeść Sandwiches- kanapki Nuts- orzeszki Juice- sok Tomatoes- pomidory Ham- szynka

Cheese- ser Milk-mleko Cucumber- ogórek Biscuits- herbatniki Tea- herbata

Piosenki:

( 1 -2 tydz maja)

1. What’s in my bag?

What’s in my bag?

There is a book. A book!

What’s in my bag?

There is a ruler. A ruler!

What’s in my bag?

There is a pencil. A pencil!

What’s in my bag?

There is a pen. A pen!

There’s a book, there’s a ruler,

There’s a pencil, there’s a pen.

What’s in my bag?

There is a pencil-case.

2 Piosenka ’’Please” ( 3- 4 tydz maja)

Sandwiches, Nuts and juice

Tomatoes and cheese

Biscuits!!!

Please, please, please

I’m so hungry, I’m thirsty, too.

It’s time for picnic

For me and you!!!

język angielski w maju 2021

grupy IIIa IIIh i VIIa

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o jedzeniu.

Zalożenia programowe:

Dziecko:

  • nauczy się nazw produktów spożywczych
  • wyrazi swoje pragnienia za pomocą czasownika „want”- chcieć
  • nauczy się śpiewać piosenek
  • pozna nowe słownictwo związane z jedzeniem
  • utrwali przymiotniki przeciwstawne
  • nauczy się zapraszać do zabawy, wydawać proste polecenia.

Gramatyka i struktury językowe:

  • Wyrażenia i struktury zdaniowe
  • What’s that? – co to jest?
  • it’s a banana- to jest banan
  • Do you like pizza?- Czy lubisz pizzę?

  • Yes, I do- tak, lubię / No, I don’t- Nie, nie lubię

  • Do you want a sandwich?- Czy chcesz kanapkę?

  • Yes, I do- tak/ No, I don’t- Nie

Słownictwo (1-2 tydz maja) :

Pear- gruszka Plum- śliwka Apple-jabłko banana- jabłko

orange- pomarańcza cherries-wiśnie strawberry-truskawka

grapes-winogrona

Określanie upodobania,

It’s yummy – to jest pyszne.

It’s yucky- To jest okropne.

I like…- Ja lubię…

I don’t like….- Nie lubię

(3-4 tydz maja) :

I’m hungry– Jestem głodny.

I’m thirsty- Jestem spragniony

tomatoes- pomidory cheese-ser ham-szynka sausage-kiełbasa

mushroom-pieczarki pineapple-ananas

Piosenki:

1. Piosenka’’cherries are yummy’’ – wiśnie są pyszne.

( 1 -2 tydz maja)

I’ve got an apple to eat today

I’ve got an orange too

There’s a banana just for me

A pear and a plum for you!

But cherries, oh cherries,

Cherries are yummy!!!

But cherries, oh cherries,

Cherries for my tummy!!!

2 Lets make a pizza song ( 3- 4 tydz maja)

I’m hungry.

Me, too.

Let’s make a pizza.

OK. I love pizza. It’s delicious.

Let’s make a pizza, you and me.

I love pizza, it’s yummy.

Let’s make a pizza, you and me. I love pizza, it’s yummy.

Tomatoes. Salami. Mushrooms. Cheese. Oh, yeah!

język angielski w maju 2021

grupy IIa i IIh

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o jedzeniu i rodzinie.

Założenia programowe:

Dziecko:

  • pozna słownictwo z kategorii „jedzenie”
  • wyrazi swoje upodobania za pomocą czasownika „like”- lubić
  • nauczy się śpiewać piosenek
  • utrwali przymiotniki przeciwstawne cold-hot, yummy-yucky
  • utrwali słownictwo z kategorii „rodzina”
  • nauczy się zapraszać do zabawy, wydawać proste polecenia.

Gramatyka i struktury językowe:

Wyrażenia i struktury zdaniowe

  • What’s that? – co to jest?
  • it’s a banana- to jest banan
  • Do you like pizza?- Czy lubisz pizzę?( osłuchiwanie się z pytaniem )

  • Yes, I do- tak, lubię / No, I don’t- Nie, nie lubię (próba samodzielnej wypowiedzi)

Słownictwo (1-2 tydz maja) :

ice creams- lody cake-ciasto Apple-jabłko banana- jabłko

chicken-kurczak chocolate-czekolada

Określanie upodobania,

It’s yummy – to jest pyszne.

It’s yucky- To jest okropne.

I like…- Ja lubię…

I don’t like….- Nie lubię

(3-4 tydz maja) :

tomatoes- pomidory cheese-ser ham-szynka sandwich-kanapka

hugs-uściski kisses-buziaki

Piosenki:

1. Piosenka ‘’ In the fridge””- w lodówce. (1-2 tydz maja)

Chocolate in the fridge

Cake in the fridge

Ice cream in the fridge

Bananas in the fridge

Chicken in the fridge

Apples in the fridge

2 Hugs and kisses- song for parents. Piosenka dla rodziców ( 3- 4 tydzień)

Hugs and kisses x2

just for you! x2

just to tell you Mummy

I love you!

Hugs and kisses x2

just for you! x2

just to tell you Daddy

I love you!

język angielski w maju 2021

grupa I

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o jedzeniu i rodzinie.

Założenia programowe:

Dziecko:

  • pozna słownictwo z kategorii „jedzenie”
  • wyrazi swoje upodobania za pomocą czasownika „like”- lubić
  • nauczy się śpiewać piosenek
  • utrwali przymiotniki przeciwstawne cold-hot, hungry-full
  • utrwali słownictwo z kategorii „rodzina”
  • nauczy się zapraszać do zabawy, wydawać proste polecenia.

Gramatyka i struktury językowe:

Wyrażenia i struktury zdaniowe

  • What’s that? – co to jest?
  • it’s a banana- to jest banan
  • Do you like pizza?- Czy lubisz pizzę?( osłuchiwanie się z pytaniem )

  • Yes, I do- tak, lubię / No, I don’t- Nie, nie lubię (próba samodzielnej wypowiedzi)

  • Are you hungry? – Czy jesteś głodny? (osłuchiwanie się z pytaniem, następnie samodzielna wypowiedź )

  • Yes, I am- tak, jestem

Słownictwo (1-2 tydz maja) :

ice creams- lody cake-ciasto Apple-jabłko banana- jabłko

chicken-kurczak chocolate-czekolada

Określanie upodobania,

I like…- Ja lubię…

(3-4 tydz maja) :

tomatoes- pomidory cheese-ser ham-szynka sandwich-kanapka

hugs-uściski kisses-buziaki

Piosenki:

1. Piosenka ‘’ Are you hungry””- czy jesteś głodny. (1-2 tydz maja)

Are you hungry? Yes, I am.

Are you hungry? Yes, I am.

Mmm…a banana! Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!

Are you hungry? Yes, I am.

Are you hungry? Yes, I am.

Mmm…an apple! Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!

….Mmm…grapes!…..

Mmm…watermelon! ….

I’m full!

2 Hugs and kisses- song for parents. Piosenka dla rodziców ( 3- 4 tydzień)

Hugs and kisses x2

just for you! x2

just to tell you Mummy

I love you!

Hugs and kisses x2

just for you! x2

just to tell you Daddy

I love you!

 

Język angielski w marcu 2021

grupy 1 A i 1H

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o urodzinach i przeciwieństwach

Założenia programowe:

Dziecko:

  • nauczy się składać życzenia urodzinowe

  • zaśpiewa piosenkę urodzinową

  • utrwali nazwy zabawek

  • pozna nowe słownictwo związane z przyjęciem urodzinowym

  • nauczy się kilku przymiotników przeciwstawnych

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Podziękowania: Thank you

  • Przepraszania: I’m sorry

  • Proszenia: Please

Dzieci osłuchują się ze zwrotami, próbują samodzielnej wypowiedzi:

  • How old are you?

  • -I’m 4 ( język czynny)

  • Happy Birthday- Wszystkiego najlepszego

  • I love…- Uwielbiam

  • It’s my party- to moje przyjęcie

Słownictwo:

(1 -2 tydz marca) Balloon- balon Playschool- przedszkole

Happy birthday- sto lat, wesołych urodzin present-prezent

surprise-niespodzianka candle-świeczka birthday cake- tort

(3- 4 tydz marca) Grapes- winogrona Juice- sok wish-życzenie

Ice cream- lody Cake- ciasto Party – impreza

przymiotniki przeciwstawne: open- closed fast- slow short- long loud- quiet

Piosenki :

1. Piosenka ’HAPPY BIRTHDAY ” ( 1 – 2 tydz marca)

Happy birthday to you x2

Happy birthday, dear ……

Happy birthday to you!

2. Piosenka ‘’my party’’ (3 i 4 tydz marca)

It’s my party

And I love grapes!

I love ice cream too.

It’s my party

And I love cake

And I love juice too!

grupy 2A i 2H

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o urodzinach i kształtach.

Zalożenia programowe:

Dziecko:

  • nauczy się składać życzenia urodzinowe

  • zaśpiewa piosenkę urodzinową

  • utrwali nazwy zabawek

  • pozna nowe słownictwo związane z przyjęciem urodzinowym

  • nauczy sie rozpoznawać kształty

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Podziękowania: Thank you

  • Przepraszania: I’m sorry

  • Proszenia: Please

Dzieci osłuchują się ze zwrotami:

  • Who are you?- kim jesteś?

  • odpowiadają I’m a girl/ a boy

  • How old are you?

-I’m 5.

Wyrażenia i struktury zdaniowe:

Happy birthday to you!,- wszystkiego najlepszego.

It’s my birthday- To moje urodziny.

I’ve got a present for you.- Mam prezent dla ciebie

Słownictwo:

(1-2 tydz marca) birthday-urodziny, present, birthday cake-tort , birthday hats- czapeczki urodzinowe, sweets-cukierki, birthday card- kartka urodzinowa, candle- swieczka, baloon-balon, party-impreza przyjecie.

(od 3 tyg marca) Circle-kolo, diamond- diament, triangle- trojkąt, Heart-serce, square- kwadrat, and rectangle- prostokąt.,

Czasowniki : roll round-kręcić się, point-wskazywać, stomp-tupać

Piosenki:

1. ( 1 tydz marca) „happy birthday”

Happy birthday to you x2

Happy birthday happy birthday

Happy birthday to you

2. ( 2 tydz marca) Wierszyk I’m 5 – mam 5 lat

Hello , I’m 1

hello, I’m 2

who is 3? – look at me! ( wskazują na siebie)

who is 4 ?

give me more!

I’m 5 (pokazują na pluszkach)

Let’s say Hi ! (machają)

3.Dancing Shapes ( 4 tydz marca)

Cir-cir- circle

Roll round and round

s-s-square

stomp here and there

t-t-triangle

slide left and right

d-di-diamont

point your finger

1,2,3

 

grupy 3 A, 3 H i 7A

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o urodzinach i zabawach na placu zabaw.

Zalożenia programowe:

Dziecko:

  • nauczy się składać życzenia urodzinowe
  • zaśpiewa piosenkę urodzinową
  • nauczy się pytania o wiek. Określanie wieku.
  • utrwali nazwy zabawek
  • pozna nowe słownictwo związane z przyjęciem urodzinowym
  • nauczy się zapraszać do zabawy, wydawać proste polecenia.

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Podziękowania: Thank you

  • Przepraszania: I’m sorry

  • Proszenia: Please

  • Wyrażenia i struktury zdaniowe:
  • Happy birthday to you!,- wszystkiego najlepszego.
  • It’s my birthday- To moje urodziny.
  • I’ve got a present for you.- Mam prezent dla ciebie

Dzieci budują mini-dialogi:

  • Who are you?- kim jesteś?

  • odpowiadają I’m a girl/ a boy

  • How old are you?

-I’m 6.

  • Let’s play- pobawmy się

  • ok, let’s go- dobrze, chodźmy

  • Where are you?- gdzie jesteś?

  • I’m going out to play!- Idę się pobawić

Słownictwo:

(1-2 tydz marca) birthday-urodziny, present, birthday cake-tort , birthday hats- czapeczki urodzinowe, sweets-cukierki, birthday card- kartka urodzinowa, candle- swieczka, baloon-balon, party-impreza przyjecie.

(od 3 tyg marca) : skip- skakać na skakance, fly a kite- puszczać latawiec, swing- huśtawka, huśtać się , play a ball- bawić się piłką , climb up- wspinać się , freeze-zamarzać

piosenki:

1. Happy Birthday Song (1-2 tydz marca)

today we sing a song for you and say Happy Birthday!

today we clap our hands and say Happy Birthday!

today we reach up high for you and say Happy Birthday!

touch the blue sky for you,

today we sing a song for you and say Happy Birthday!

2. Let’s play the Party Freeze game! (3-4 tydz marca)

Dancing Dancing all around

Dancing dancing dancing Dancing

 any way you please But STOP

when I say FREEZE

Hopping Hopping all around

Hopping hopping hopping  Hopping any way you please

But STOP when I say FREEZE

Skipping Skipping all around

Skipping Skipping skipping Skipping

any way you please

But STOP when I say FREEZE

itd.

grupy 4A, 5A i 6A

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o nazwach zawodów i o wiośnie.

Zalożenia programowe:

Dziecko:

  • nauczy się nazw zawodów
  • wyrazi swoje pragnienia za pomocą czasownika want- chcieć
  • nauczy się śpiewać piosenek
  • pozna nowe słownictwo związane z wiosną
  • utrwali liczebniki 1-20
  • nauczy się zapraszać do zabawy, wydawać proste polecenia.

Gramatyka i struktury językowe:

  • Wyrażenia i struktury zdaniowe
  • Who’s that? – kto to jest?
  • it’s a farmer- to jest rolnik
  • Who are you?- kim jesteś?

  • I’m a policeman- jestem policjantem

  • Let's play- pobawmy się

  • ok, let’s go- dobrze, chodźmy

  • Who you want to be?

  • I want to be a chef- Chcę być kucharzem

Słownictwo:

(1-2 tydz marca) policeman- policjant, carpenter- stolarz, farmer- rolnik pilot- pilot

teacher- nauczyciel, dentist- dentysta, hammer- młotek

(od 3 tyg marca) : spring – wiosna, kite-latawiec, bee- pszczoła flower- kwiat outside- na zewnątrz, daisy- stokrotka

Piosenki:

1. What do you do? ( 1 -2 tydz marca)

What do you do?

I’m a teacher. Everybody say your ABCs. A-B-C-D-E!

What do you do?

I’m a doctor. Everybody listen to your heartbeat!

What do you do?

I’m a dentist. Everybody brush, brush, brush your teeth!

What do you do?

I’m a carpenter. Everybody bang your hammer!

What do you do?

I’m a pilot. Everybody fly a big, big plane!

2 Springtime ( 3- 4 tydz marca)

C F C It is spring time, spring time again

F C F G the flowers, the birds, it’s sunny again

C F C It is spring time, spring time again

F C F G the kites and the bees are in the air

F G It isn’t cold now,

let’s got to play

F G daisies and tulips, the sun is up

G the sun is here!

C- DO , F- FA , G –

język angielski w lutym

grupy IA i IH

W tym miesiącu rozmawiamy o zabawkach. Nazywamy je, określamy kolor i rozmiar.

  1. Czasowniki:

  • have got- mieć, posiadać” np.

I have got a car- mam samochód.

2.Rzeczowniki:

car- samochod scooter- hulajnoga book-ksiazka

teddy- miś train- pociąg doll – lalka

ball- pilka plane- samolot

  1. Zwroty: (osłuchiwanie się/ próba samodzienej wypowiedzi)

Let’s go for a ride- zróbmy sobie przejażdżkę

I’m ready- jestem gotowy

Let’s go- chodźmy

I’ve got a plane –mam samolot

I’ve got a dolly- mam lalkę

I’ve got a ball- mam piłkę

  1. Piosenki:

A. Piosenka I’ve got – ja mam

I’ve got a plane x2

Woosh! Woosh!

I’ve got a plane

I’ve got a doll x2

La la la la

I’ve got a doll

I’ve got a doll x2

La la la la

I’ve got a doll

I’ve got a ball x2

Pull pull pull pull

I’ve got a ball

B.Piosenka ‘’look! Look!’’ – patrz!

A scooter! A teddy! A car!

And a book!

Lots of toys, Look! Look! Look!

 

język angielski w luty

grupy 2A i 2H

W tym miesiącu poznajemy nazwy zabawek.

Opisujemy ich rozmiar i kolor.

Poznajemy przymiotniki przeciwstawne.

1. Budujemy proste zdania np.

It’s a doll- to jest lalka

It’s blue car- to jest niebieski samochod

It’s small- To jest małe./ jest mały

It’s fast- To jest szybkie./ jest szybki

2.Pytamy:

What' s this- co to jest?

What colour it is? – jaki ma kolor?

Where is…? – gdzie jest?

3. SŁOWNICTWO:

plane- samolot doll – lala ball- piłka scooter- hulajnoga

mystery box- tajemnicze pudełko train- pociąg teddy- miś

guitar- gitara drum- bęben kite-latawiec

Przymiotniki : big, small, fast , slow,

4. Utrwalamy słownictwo w piosenkach:

a. Toys song

What is red? x2

Can you see?

I can see a scooter, point with me.

What is pink? x2

Can you see?

I can see a doll, point with me.

What is yellow? x2

Can you see?

I can see a teddy, point with me.

What is purple? x2

Can you see?

I can see a ball, point with me.

What is green? x2

Can you see?

I can see a car, point with me.

What is blue? x2

Can you see?

I can see a train, point with me.

b. Mystery box

Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?

A snowman!
Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?

A train!
Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?

A monkey!

JĘZYK ANGIELSKI

luty

grupy 3A, 3H i 7A.

W tym miesiącu poznajemy nazwy zabawek i instrumentów muzycznych . Opisujemy ich rozmiar i kolor.

Poznajemy przymiotniki przeciwstawne.

1. Budujemy proste zdania np.

It’s my doll- to jest moja lalka

it’s blue car- to jest niebieski samochod

I like this yellow drum- Podoba mi się ten zółty bębenek

it’s small- To jest małe./ jest mały

It’s Fast- To jest szybkie./ jest szybki

Pytamy:

What' s this- co to jest?

what colour it is? – jaki ma kolor?

Where is…? – gdzie jest?

2. SŁOWNICTWO:

plane- samolot doll – lala ball- piłka scooter- hulajnoga

train- pociąg guitar- gitara drum- bęben

shaker- grzechotka triangle- trójkąt piano- fortepian

 

Przymiotniki : big, small, fast , slow, open, shut , loud, quiet

Czasowniki: sing- śpiewać, bang-uderzać, play-grać

3.Utrwalamy słownictwo w piosenkach:

a. tongue twister-ćwiczenie na wymowę

Ball train car

Doll teddy scooter

(powtarzamy ciągiem coraz szybciej)

b. Open shut them, open shut them.
Give a little clap, clap, clap
Open shut them, open shut them.
Put them in your lap, lap, lap.

Big and small.
Big and small. Big and small.
Big, big, big, big, small, small, small.
Big and small. Big and small.
Big, big, big, big, small, small, small.

Please. No, thank you.
Please. No, thank you. Please. No, thank you.
Please, please, please, please. No thank you.
Please. No, thank you. Please. No, thank you.
Please, please, please, please. No thank you.

Fast and slow.
Fast and slow. Fast and slow. Fast, fast, fast, fast, slow, slow, slow.
Fast and slow. Fast and slow.
Fast, fast, fast, fast, slow, slow, slow.

Loud and quiet.
Loud and quiet. Loud and quiet.
Loud, loud, loud, loud. Shh… Quiet.
Loud and quiet. Loud and quiet.
Loud, loud, loud, loud. Shh… Quiet.

Peek-a-boo.
Peek-a-boo. Peek-a-boo. Peek-a, peek-a, peek-a-boo!
Peek-a-boo. Peek-a-boo.
Peek-a, peek-a, peek-a-boo!

c. Musical Instruments

PLAY THE TRUMPET

BANG THE DRUM

PLAY THE TRIANGLE

TING TING TING

SHAKE THE SHAKER

PLAY THE GUITAR

PLAY THE PIANO

AND SING SING SING!!!

język angielski w lutym

Grupy 4a, 5a, 6a

W tym miesiącu na zajęciach rozmawiać będziemy o domie i rodzinie

  1. Słownictwo
  1. Dom :

roof- dach window-okno door- drzwi floor- podłoga house- dom Wall- ściana chimney-komin

bedroom- sypilnia bathroom -łazienka hall-korytarz kitchen-kuchnia

living room-salon garden-ogrodek

chair – krzeslo bed- łóżko table-stół

  1. family- rodzina parents- rodzice daughter- córka son-syn baby- dzidziuś twins- bliźniaki

2. Reagowanie na pytania?'

What can you see?- Co widzisz? Where is a…?- gdzie jest..?

I can see- widzę…. Here’s a…- Tu jest…

Who’s this?- kto to jest? Is it…?- czy to jest…?

It’s my mum – to jest moja mama It is a….- To jest…?

3.Piosenki:

a.Piosenka ’Happy House Song'

It’s a house.

It’s a happy house It’s a happy house.

Can you see?

It’s a window. It’s a door. It’s a roof. And it’s a floor!

It’s a house .

It’s a happy house It’s a happy house.

For you and me!

b. Piosenka In the kitchen, bedroom, bathroom, living room song

Where’s Alvin? Where’s Alvin? Where’s? Where’s? Where’s?

He’s in the kitchen. He’s in the kitchen, over there.

Where’s Erlina? Where’s Erlina? Where’s? Where’s? Where’s?

She’s is in the bedroom. She’s is in the bedroom, over there.

Where’s Woody? Where’s Woody? Where’s? Where’s? Where’s?

He’s in the bathroom. He’s in the bathroom, over there.

Where’s Frosty? Where’s Frosty? Where’s? Where’s? Where’s?

He’s in the living room. He’s in the living room, over there.

CZEGO SIĘ UCZYMY- STYCZEŃ

Grupa 1 A i 1H

Język angielski w styczniu

W danym miesiącu dzieci zapoznają się ze słownictwem z kategorii Clothes- ubrania i Movement -ruch

1. Czasowniki

Put on- załóż take off- zdejmij thank-dziękować stamp- tupać

fall down- upadać nod- potrząsać clap- klaskać run- biec

2. Rzeczowniki

Shoes- buty, T-shirt – bluzka z krótkim rękawkiem, hat- czapka, trousers- spodnie socks- skarpetki, dress- sukienka, jacket- kurtka, boots- kalosze

3. Przymiotniki:

– przypomnienie kolorów

-przymiotniki określające rozmiar : big- duży small- mały short- krótki long- długi

4. Piosenki

1. Clothes song (z plyty Cookie Starter wyd Oxford)

Hello ,put your trousers on x2

Hello, put your hat on x2

Hello, put your shoes on x2

Hello, take your hat off x2

Hello, take your shoes off x2

Hello, take your trousers off x2

2. Put on ( pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=jTBVpfZWfBA)

Socks, hat, coat. It’s cold. It’s cold.

Put on your coat. Put on your hat. Put on your socks. Okay! Okay! Okay!

Sweater, gloves, coat. It’s cold. It’s cold.

Put on your sweater. Put on your gloves. Put on your coat. Okay! Okay! Okay!

Grupa 2 A i 2 H

Język angielski w styczniu

W danym miesiącu dzieci zapoznają się ze słownictwem z kategorii Clothes- ubrania

1. Czasowniki/ zwroty

Put on- załóż take off- zdejmij

Nauczymy się zwrotu: „I’m wearing…” – ja jestem ubrany w…, ja noszę….
I’m wearing a hat. – ja noszę kapelusz.
I’m wearing a dress – ja jestem ubrana w sukienkę.
I’m wearing shorts – ja nosze krótkie spodenki.

2. Rzeczowniki

Shoes- buty, T-shirt – bluzka z krótkim rękawkiem, hat- czapka, trousers- spodnie socks- skarpetki, dress- sukienka, jacket- kurtka, boots- kalosze shorts-krotkie spodenki

3. Przymiotniki:

– przypomnienie kolorów

-przymiotniki określające rozmiar : big- duży small- mały short- krótki long- długi

4. Piosenki

1. Put on your shoes (Link : https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU)

Put on your shoes, your shoes, your shoes. Put on your shoes, your shoes, your shoes. Put on your shoes. Let’s go outside. Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

itp.

2. Clothes song ( z płyty Cookie A wyd. Oxford)

Your T-shirt over your tummy x2 Ee-ai-adio.

Your trousers on your legs X2 Ee-ai-adio.

Your trousers on your legs

Your socks on your feet x2 Ee-ai-adio.

Your socks on your feet

Your shoes on your feet x2 Ee-ai-adio.

Your shoes on your feet.

Your jacket over your tummy. X2 Ee-ai-adio.

Your T-shirt over your tummy.

Your hat on your head. X2 Ee-ai-adio.

Your hat on your head.

 

Język angielski

Grupy IV, V i VI

W styczniu rozmawiamy o karnawale oraz ubraniach, ich kolorze i rozmiarze.

Słownictwo:

  • Przymiotniki: old– stary new- nowy big- duży small- mały
  • Czasowniki : Take off– zdjąć Put on– założyć Let’s dress up– przebierzmy się Choose – wybierać go out– wychodzić na dwór play- bawić się wash- prać forget- zapominać Get ready – Być gotowym ,szykować się na coś Dance-tańczyć
  • Rzeczowniki: Box- pudełko Clothes– ubrania Hat– kapelusz, czapka T-shirt- bluzeczka Mask– maska Trousers– spodnie Socks– skarpetki Shoes– buty boots– kozaki skirt- spódniczka Dress– sukienka Something new– coś nowego jumper– sweter coat- płaszcz washing machine- pralka
  • Budujemy proste zdania używając czasownika „ to have- mieć” w I os. L.pojedynczej:

I’ ve got…- ja mam…

Np. I’ve got yellow socks- Mam żółte skarpetki.

Piosenki

1. “Washing Machine.”-Pralka

Wash x3

In the washing machine.

Blue skirt, blue jumper.

Blue socks, blue jeans.

Wash x3

In the washing machine.

Wash x3

In the washing machine.

My yellow T-shirt

And Polly’s blue jeans.

Wash x3

In the washing machine.

Wash x3

In the washing machine.

Oh no! washing machine.!

My favourite T-shirt is green!!! OH no!!!

Wash x3

In the washing machine

2.Let’s get dressed (dostępna pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=KDE6i_ZZkFU)

Get ready (get ready!)

It’s time to go

Get ready (get ready!)

From head to toe

Sun, wind, rain, or snow

Look outside and pick your clothes

Put on your shirt (repeat)

Put on your pants (repeat)

Put on your socks (repeat)

Get dressed for the day!

itd

3. Now it’s time for carnival”- Czas karnawału.

Now it’s time for carnival carnival carnival x2

we are so happy

let’s all make a funny mask funny mask funny mask x2

we are so happy

let’s all join the carnival carnival carnival x2

Grupy 3A , 3H , 7 H

Język angielski

W styczniu dzieci zapoznają się ze słownictwem z kategorii Clothes– ubrania

1. Czasowniki

Put on- załóż take off- zdejmij thank-dziękuję

Show- pokazywać look- patrzeć wear- nosić, mieć na sobie

2. Rzeczowniki

A)Ubrania

Shoes- buty, T-shirt – bluzka z krótkim rękawkiem, hat- czapka, shorts- krótkie spodenki

Trousers, pants – spodnie socks- skarpetki, dress- sukienka, jacket- kurtka,

B) przypomnienie części ciała

tummy- brzuch feet- stopa head- głowa legs- nogi

3. Pytania o ubranie

  • What are you wearing? – Co masz na sobie?
  • I’m wearing a blue T-shirt- Mam na sobie niebieską bluzkę.
  • How about you? – a Ty?

4. Dodatkowo:

W celu określania przynależności poznajemy dwa zaimki dzierżawcze.Dzieci próbują budować proste zdania z ich użyciem ( np. My T-shirt is pink).

My- mój Your – twój 

5. Piosenki:

1. Clothes Song (dostępna pod linkiem : https://www.youtube.com/watch?v=8f1GcEbBjhM)

I’m cowboy

oh yes!

i’m wearing blue jeans x2

and a white hat

I’m cowgirl

oh yes!

i’m wearing black jeans x2

and a red hat

2. Let’s get dressed (dostępna pod linkiem : https://www.youtube.com/watch?v=OAVh6StYLq8 )

Let’s get dressed, so we can go out and play!

Everybody put your socks on, your socks on your socks on Everybody put your socks on

Let’s do it this way

first put in one foot, then put in the other foot

Everybody put your socks on Let’s go out to play!

Everybody put your pants on, your pants on your pants on Everybody put your pants on

Let’s do it this way

first put in one leg, then put in the other leg

Everybody put your pants on Let’s go out to play!

itp

CZEGO SIĘ UCZYMY -GRUDZIEŃ

6LATKI ( gr 4, 5 i 6)

Tematyka grudniowych zajęć jest przede wszystkim powiązana z zimą oraz ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia oraz z nadchodzącym Nowym Rokiem. Dzieci poznają charakterystyczne zwroty używane podczas składania życzeń świątecznych i noworocznych

I wish you a Merry Christmasżyczę Ci Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

Merry ChristmasWesołych Świąt

Happy New YearSzczęśliwego Nowego Roku

Gramatyka i struktury językowe:

Dzieci utrwalają znajomość czasownika „to be” z zaimkiem „this” w funkcji wskazania oraz nazywania przedmiotów i rzeczy np.:

  • This is a Christmas tree. To jest choinka.

  • This is a snowman. To jest bałwan.

Dodatkowo utrwalamy znajomość struktury zdań pytających:

  • Who is this? Kto to jest?

  • What can you see? Co widzisz?

Będziemy także ćwiczyć odpowiedzi na ww pytania z użyciem konstrukcji:

This is a Santa Claus. To jest Święty Mikołaj.

I can see a Christmas tree. Widzę choinkę.

Przymiotniki:

Wprowadzamy i utrwalamy kolory: srebrny – silver, złoty – gold

Łączymy przymiotniki z nowopoznanymi rzeczownikami np.:

green Christmas tree – zielona choinka, big yellow star – duża żółta gwiazda,

Rzeczowniki:

ChristmasBoże Narodzenie, Christmas tree– choinka Christmas card-kartka Christmas Eve-Wigilia stocking /sockskarpeta zapełniona drobnymi prezentami

Father Christmas / Santa Claus Święty Mikołaj candle- świeca snowman-bałwan angel-anioł present/ giftprezent, upominek star gwiazda belldzwonek bauble– bombka fireplace- kominek reindeer- renifer elves- elfy carol – kolęda mistletoejemioła

Piosenki

1. piosenka Here is the chimney

link : https://www.youtube.com/watch?v=HfqYnHN0OJg

Here is the chimney

Here is the top Open the lid Out Santa will pop!

2. piosenka : I”m a little star

link: https://www.youtube.com/watch?v=9UOkYTC6SGQ

I’m a little star, hanging on a tree.
See the little children dance around me.
Tra-la-la, tra-la-la

I’m a candy stick, I’m a pretty angel,I’m a bright light,

3. piosenka Miesiące

styczeń -January luty – February marzec – March kwiecień – April maj – May czerwiec – June lipiec – July sierpień – August wrzesień – September październik- October listopad – November grudzień- December

5 latki (grupa 3A 3H i 7A )

Tematyka grudniowych zajęć jest przede wszystkim ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia oraz z nadchodzącym Nowym Rokiem. Dzieci poznają charakterystyczne zwroty używane podczas składania życzeń świątecznych i noworocznych np.:

I wish you a Merry Christmasżyczę Ci Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

Merry ChristmasWesołych Świąt

Happy New YearSzczęśliwego Nowego Roku

Gramatyka i struktury językowe:

Dzieci utrwalają znajomość czasownika „to be” z zaimkiem „this” w funkcji wskazania oraz nazywania przedmiotów i rzeczy np.:

  • This is a Christmas tree. To jest choinka.

  • This is a snowman. To jest bałwan.

Dodatkowo utrwalamy znajomość struktury zdań pytających:

  • Who is this? Kto to jest?

  • What can you see? Co widzisz?

Będziemy także ćwiczyć odpowiedzi na ww pytania z użyciem konstrukcji:

This is a Santa Claus. To jest Święty Mikołaj.

I can see a Christmas tree. Widzę choinkę.

Przymiotniki:

Wprowadzamy i utrwalamy kolory: srebrny – silver, złoty – gold

Łączymy przymiotniki z nowopoznanymi rzeczownikami np.:

green Christmas tree – zielona choinka, big yellow star – duża żółta gwiazda,

Rzeczowniki:

ChristmasBoże Narodzenie, Christmas tree– choinka Christmas card-kartka Christmas Eve-Wigilia stocking /sockskarpeta zapełniona drobnymi prezentami

Father Christmas / Santa Claus Święty Mikołaj candle- świeca snowman-bałwan angel-anioł present/ giftprezent, upominek star gwiazda belldzwonek bauble– bombka fireplace- kominek reindeer- renifer elves- elfy carol – kolęda mistletoejemioła

PIOSENKI

1. The Snowman Song (link https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k )

I’m a little snowman, look at me. These are my buttons, 1 2 3. These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

2. Piosenka „Santa” link : https://www.youtube.com/watch?v=mGAYzlqj-aE

Red hat,

White beard,

Twinkle in his eyes

And Santa is his Name- O!

S-A-N-T-A

And Santa is his name- O!

 

4LATKI (grupy 2 A i 2H)

Tematyka grudniowych zajęć to części twarzy i Święta Bożego Narodzenia.

Dzieci poznają charakterystyczne zwroty używane podczas składania życzeń świątecznych i noworocznych np.:

I wish you a Marry Christmas – życzę Ci Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

Merry Christmas – Wesołych Świąt

Happy New Year – Szczęśliwego Nowego Roku

Piosenki

1.Piosenka ‘’snowflake” (link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok )

Snowflake, snowflake, little snowflake. Little snowflake falling from the sky. Snowflake, snowflake, little snowflake. Falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling…falling on my head.

2. ‘’Jingle bells’’

Jingle bells, jingle bells

Jingle all the way,

Oh, what fun is to ride

in an one horse open sleigh

3.Piosenka ‘’We wish you a Merry Christmas’’

We wish you a Merry Christmas x3

And a Happy New Year!!!

RZECZOWNIKI: Box- pudełko Morning- rano Christmas tree- choinka present, gift- present Father Christmas, Santa Claus- Święty Mikołaj Star- gwiazdka Snow- snieg Snowman- bałwan Angel- anioł Family- rodzina Holiday- święto, House- dom

CZASOWNIKI:

Wish-życzyć, Open- otwierać, fly-latać see-widzieć, Please- prosić, Tell- powiedzieć, Play –bawić się Can I come In?- czy mogę wejść?

 

                                                                                                                                                    GRUPA I A i I H

 

 

Tematyka zajęć w grudniu to rodzina i Święta Bożego Narodzenia.

Słownictwo:

Christmas tree- choinka

Merry Christmas – wesołych Świąt B.Narodzenia

Happy New Year- szczęśliwego Nowego Roku

present, gift- present

Santa Claus- Święty Mikołaj

Star- gwiazdka

Snow- snieg

Snowman- bałwan

Angel- anioł

twinkle- migotać

 

Family– rodzina

mummy-mama

daddy-tata

baby-dzidziuś

me- ja

 

Piosenki

 

1.Piosenka ‘’We wish you a Merry Christmas’’

 

We wish you a Merry Christmas x3

And a Happy New Year!!!

 

  1. Piosenka „hello Reindeer”

 

Link do piosenki:

 

Hello, reindeer. Hello, snowman. Hello, Santa. Happy holidays. 1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10. Merry Christmas, everyone. Let’s sing it once again.

 

  1. Piosenka My family’

 

IT’S MUMMY,

IT’S DADDY

IT’S BABY

AND ME!

 

Czego się uczymy – listopad 2020

Grupa 3-latków (1a,1h)

Słownictwo: (przypomnienie podstawowych kolorów. Dzieci poznają części twarzy oraz nazwy emocji): wash off- zmyć, face- twarz , eye-oko, mouth- usta, nose- nos, hair – włosy, ears-uszy, I’m happy -jestem wesoły, I’m sad- jestem smutny

Piosenki:

  1. Piosenka ‘’happy face’’

piosenka dostępna w linku: Piosenka Happy Face

I’ve got eyes,  I’ve got a nose   And I’ve got a mouth

I’m happy x2    I’ve got a happy face!

  1. Piosenka „Wash, wash”

piosenka dostępna w linku: Piosenka Wash, Wash

Wash wash wash wash off red

Wash wash wash wash off green

Wash wash wash wash off blue,

Wash wash wash wash off yellow, too.

 

Grupa 4-latków
(2a, 2h)

W tym miesiącu rozmawiamy o częściach ciała i ruchu.

Słownictwo: head- głowa, tummy-brzuch, leg-noga, arms-rece, hands-dłonie, toes-palce u nogi, fingers-palce u ręki, body-ciało

Czasowniki: turn around- obrócić się, jump- skakać, clap- klaskać, bend- zginać (kolana), skip- skakać z 1 na 2 nogę, touch-dotknąć, turn out- wyłącz

Przymiotniki: small – mały, big- duży, fast- szybki, slow- wolny

Piosenki:

  1. Piosenka „How many fingers?”

piosenka dostępna w linku: Piosenka How many fingers?

How many fingers on one hand?

Let’s all count together. 1, 2, 3, 4, 5

How many fingers on two hands?

Let’s all count together.

1, 2, 3, 4, 5 6, 7, 8, 9, 10 1, 2, 3, 4, 5 6, 7, 8, 9, 10

Clap clap clap your hands.

Clap your hands with me.

How many toes on one foot?

Let’s all count together. 1, 2, 3, 4, 5

How many toes on two feet?

Let’s all count together. 1, 2, 3, 4, 5 6, 7, 8, 9, 10 1, 2, 3, 4, 5 6, 7, 8, 9, 10

Stomp stomp stomp your feet.

Stomp your feet with me.

 

  1.  Piosenka „Teddy bear”

Piosenka dostępna w linku: Piosenka Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear,

Turn around! Teddy bear, teddy bear, Touch the ground! Teddy bear, teddy bear,

Jump up high! Teddy bear, teddy bear, Touch the sky! Teddy bear, teddy bear,

Bend down low!

Teddy bear, teddy bear,

Touch your toes! Teddy bear, teddy bear, Turn out the light! Teddy bear, teddy bear,

Say good night!

Grupa 5-latków
(3a, 7a, 3h)

 

Słownictwo:

Rzeczowniki: face-twarz, mouth-usta, nose-nose, eyes-oczy, ears-uszy, hair-włosy, chin-broda, head-głowa, feet-stopy, leg-noga, tummy-brzuch, arm-ręka, fingers-palce u ręki, toes – palce u nogi, knees-kolana

Czasowniki: stamp- tupać, clap-klaskać. jump-skakać, nod- potrząsać, wave-machać, turn around- obrócić się

Piosenki:

  1. PiosenkaOne little finger”

Piosenka dostępna w linku: PiosenkaOne little finger”

One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap. Point your finger up. Point your finger down. Put it on your head. Head!

One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap. Point your finger up. Point your finger down. Put it on your nose. Nose!

 

2. Piosenka „Face song”

Piosenka dostępna w linku: Piosenka „Face Song”

My eyes, my nose, my mouth, my ears, (3razy)

We all clap our hands together

 

Grupa 6-latków
(4a, 5a, 6a)

W tym miesiącu rozmawiamy o czynnościach ruchowych  i częściach ciała

Słownictwo: face- twarz, mouth-usta, nose-nos, eyes-czy, ears-uszy, hair-włosy, chin-broda, cheeks-policzki, body-ciało, head-głowa, neck-szyja, feet-stopy, leg-noga, tummy-brzuch, hand-dłoń, arm-ręka, fingers – palce u ęki, toes – palce u nogi, knees-kolana.

Czasowniki: (przypomnienie) clap- klaskać, nod-potrząsać, stamp-tupać, move-ruszać, jump-skakać, make a circle – robić koło

Przymiotniki: left-lewy, right- prawy,

Opisywanie siebie: I am- jestem, I have got blue eyes- mam niebieskie oczy itp.

Piosenki:

  1. Piosenka „Pinoccio song”

Piosenka dostępna w linku: Piosenka „Pinoccio song”

Everybody in. Everybody out. Everybody turn around. Everybody shout, „Hey!” Everybody ready? Here we go. Let’s do The Pinocchio. Right arm!

itd.

2.Piosenka „Face song”

Piosenka dostępna w linku: Piosenka „Face Song”

This is your head, this is your nose ….itd.

 

Czego się uczymy – październik 2020

Grupa 3-latków
(1a,1h)

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o pogodzie i skarbach jesieni.

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Podziękowania: Thank you
  • Przepraszania: I’m sorry
  • Proszenia: Please

Dzieci osłuchują się ze zwrotami:

  • Who are you?- kim jesteś? ( język bierny)
  • odpowiadają I’m a girl/ a boy ( język aktywny)
  • How’s the weather?- jaka jest pogoda..? (język bierny)
  • It’ s rainy- pada deszcz
  • It’s sunny- świeci słońce.
  • It’s cold- jest zimno.
  • It’s hot- jest ciepło.

Przymiotniki:  hot-gorący, cold-zimny, big- duży, small- mały

Rzeczowniki: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, tree- drzewo, hands- dłonie, everyone- wszyscy,  spider- pająk,  rain- deszcz, sun -słońce,  wind- wiatr, Cloud- chmura, snow- śnieg,  apple – jabłko, plum- śliwka, pumpkin=dynia, boots-kalosze

Piosenki:

‘’it’s raining – Pada deszcz”

Pitter Patter x2
It’s raining x2
Now it’ sunny la la la x2

Piosenka „Little spider”

Little, little spider

Up the tree.  2x

Rain, rain, rain  Rain on me

Little, little spider

Down  the tree

Little, little spider

Down the tree. 2x

Sun, sun, sun  Shines on me

Little, little spider

Up the tree

 

Grupa 4-latków
(2a, 2h)

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o pogodzie i skarbach jesieni.

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Podziękowania: Thank you
  • Przepraszania: I’m sorry
  • Proszenia: Please

Osłuchiwanie się ze zwrotami i reagowanie na nie:

  • Cześć –
  • Jak masz na imię? What’s your name?
  • Jestem Ania. I’m Ania.
  • Ile masz lat? How old are you? (język bierny)
  • Mam 4lat. I’m 4.

Przymiotniki:

windy- wietrzny, sunny -słoneczny, gorący, cold-zimny, snowy-śnieżny, rainy deszczowy, cloudy-pochmurny

Rzeczowniki: apple – jabłko, pear-gruszka, chestnuts – kasztany, leaves– kliście, mushroom – grzyb, carrot – marchewka, beetroot – burak, potatoe-ziemniak, onion – cebula, pumpkin-dynia, umbrella – parasol

Zwroty:

Uczymy się opisywać pogodę. Pytać o nią. Przeprowadzać mini dialogi typu:

  1. Hello, how’s the weather today? (język bierny bądź próba samodzielnej wypowiedzi)
  2. It’s cloudy and windy?

Piosenki

  1. Rain, Rain, Go Away

Rain, rain, go away. Come again another day. DADDY wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. MOMMY wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. BROTHER wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. SISTER wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. BABY wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. ALL THE FAMILY wants to play. Rain, rain, go away.

 

2  One potatoe: https://www.youtube.com/watch?v=YWTGTWnxR2k

One potato, two potatoes Three potatoes, four

Five potatoes, six potatoes Seven potatoes more

 

Grupa 5-latków
(3a, 7a)

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o pogodzie i skarbach jesieni.

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Podziękowania: Thank you
  • Przepraszania: I’m sorry
  • Proszenia: Please

Osłuchiwanie się ze zwrotami i reagowanie na nie:

  • Cześć – Hello
  • Jak masz na imię? What’s your name?
  • Jestem Ania. My name is Ania.
  • Ile masz lat? How old are you?
  • Mam 5lat. I’m 5 years old.

 

Przymiotniki: windy- wietrzny, sunny -słoneczny, gorący, cold-zimny, snowy-śnieżny, rainy deszczowy, cloudy-pochmurny

Rzeczowniki: autumn– jesień, autumn fruit – jesienne owoce, apple-jabłko,, pear – gruszka, chestnuts- kasztany, acorns – żołędzie, mushroom – grzyb, autumn vegetables – jesienne warzywa, carrot – marchewka, beetroot – burak, tomato – pomidor, onion – cebula, pumpkin-dynia, autumn animals – jesienne zwierzęta, squirrel – wiewiórka, hedgehog – jeż, fox – lis, umbrella – parasol

 

Zwroty:

Uczymy się opisywać pogodę. Pytać o nią. Przeprowadzać mini dialogi typu:

  1. Hello, how’s the weather today?
  2. It’s cloudy and windy?

 

  1. I like sun and you?
  2. I like rain .

Piosenki

  1. ‘’The sun comes up”

The sun comes up up up up

The rain comes down down down

How’s the weather?

It’s sunny, x3

How’s the weather?

It’s cloudy x3

And the sun comes up up up

And the rain comes down down down


2. Autumn song!

Autumn is here again!

Leaves are falling everywhere!

Yellow, red and brown.

Leaves are falling on the ground.

Apples in the basket,

Pumpkins in the box.

The trees are brown.

It’s autumn again!

The clouds are grey.

Leaves in the air.

 

 

Grupa 6-latków
(4a, 5a, 6a, 3h)

W tym miesiącu rozmawiać będziemy o pogodzie i skarbach jesieni.

Gramatyka i struktury językowe:

 

Pytanie o pogodę, udzielanie odpowiedzi, budowa mini dialogów:

  1. Hello, how’s the weather today?
  2. It’s cloudy and windy.

 

  1. I like sun and you?
  2. I like rain more.

 

Przymiotniki: windy- wietrzny, sunny -słoneczny, gorący, cold-zimny, snowy-śnieżny, rainy – deszczowy, cloudy-pochmurny, stormy- burzowy, foggy-mglisty, wet-mokry, scared-przerażony

Rzeczowniki: autumn– jesień, autumn fruit – jesienne owoce, apple-jabłko,, pear – gruszka, chestnuts- kasztany, acorns – żołędzie, mushroom – grzyb, autumn vegetables – jesienne warzywa, carrot – marchewka, beetroot – burak, tomato – pomidor, onion – cebula, pumpkin-dynia, autumn animals – jesienne zwierzęta, squirrel – wiewiórka, hedgehog – jeż, fox – lis, umbrella – parasol, wellies-kalosze

 

Piosenki:

  1. o pogodzie:

https://www.youtube.com/watch?v=sUkMzQ_UMrQ

2.o jesieni:

https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ

 

 

Czego się uczymy – wrzesień 2020

Grupa 3-latków (1a,1h)

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Powitania: Hello,
  • Pożegnania: Bye, bye,
  • Podziękowania: Thank you
  • Przepraszania: I’m sorry
  • Proszenia: Please

Dzieci osłuchują się ze zwrotami:

  • What' s your name ( język bierny)- jak się nazywasz?
  • odpowiadają (język aktywny): I’m Zuzia
  • Who are you?- kim jesteś? ( język bierny)
  • odpowiadają I’m a girl/a boy ( język aktywny)

Dzieci utrwalają podstawowy tryb czasownika – formę rozkazującą, najczęściej wykorzystywaną w życiu codziennym:

  • siadać – sit down,
  • wstawać – stand up,
  • skakać – jump up,
  • biegać – run,
  • tańczyć – dance
  • klaskać- clap your hands

Przymiotniki: utrwalamy znajomość przymiotników opisujących kolory: czerwony – red, żółty – yellow, zielony – green, niebieski – blue

Liczebniki:  liczenie w zakresie 1-4

Rzeczowniki: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, cat- kot, teacher- nauczycielka,

Piosenki:

Hello song:                                                                                                                 

hello hello

girls and boys

hello hello

girls and boys

English time stand up strech and skip with me!!!

skip skip skip with me.

Number song”

One, two, three

clap with me, clap with me.

One two three

Dance with me.

Grupa 4-latków (2a, 2h)

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Powitania: Hello,
  • Pożegnania: Goodbye, Bye, bye,
  • Podziękowania: Thank you
  • Przepraszania: I’m sorry
  • Proszenia: Please

Dzieci utrwalają zwroty, uczą się poprzez  wielokrotne powtarzanie podczas zabawy w dialog:

1.Jak masz na imię? What’s your name?  I’m Zosia.

2.Ile masz lat? How old are you?  I’m four.

3.Who are you? Kim jesteś? I am a girl/boy.

Dzieci utrwalają podstawowy tryb czasownika – formę rozkazującą, najczęściej wykorzystywaną w życiu codziennym:

  • siadać – sit down,
  • wstawać – stand up,
  • skakać – jump up,
  • biegać – run,
  • spać – sleep,
  • tańczyć – dance
  • obrócić się dookoła – turn around
  • klaskać- clap your hands
  • skakać na 1 nodze- skip
  • grać, bawić się- play

Przymiotniki:utrwalamy znajomość przymiotników opisujących  kolory: czerwony – red, różowy – pink, żółty – yellow, fioletowy – purple, zielony – green, niebieski – blue, orange – pomarańczowy 

Liczebniki:  liczenie w zakresie 1-6

Rzeczowniki: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, cat- kot, kangaroo- kangurek, teacher- nauczycielka, tree- drzewo, hand- dłonie, everyone- wszyscy

Piosenki:

Number song”

One, two, three, four, five, six

One, two, three, four, five, six

Do you know your numbers?

Can you count to six?

One, two, three, four, five, six

„Colours song”

Red, pink, yellow, purple, green or blue.

What’s your favourite colour?

Please tell me do. Is it red, pink, yellow, purple, green or blue?

Grupa 5-latków (3a, 7a)

Gramatyka i struktury językowe:

Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:

  • Powitania: Hello, Hi, Good morning
  • Pożegnania: Goodbye, Bye, bye, See you soon, See you tomorrow
  • Podziękowania: Thank you
  • Przepraszania: I’m sorry
  • Proszenia: Please

Czasownik „to be” – ćwiczymy dialog finalny poprzez użycie w zdaniach czasownika specjalnego „to be”, który jest podstawowy do prowadzenia prostych konwersacji i jest użyteczny w różnych funkcjach komunikacyjnych. Dzieci  próbują odgrywać mini dialogi inscenizujące poznanie, powitanie, przedstawienie się  oraz zapytanie o wiek:

Cześć – Hello.

Jak masz na imię? What’s your name? Nazywam się  Ania. My name is Ania.

Ile masz lat? How old are you? Mam 5 lat.  I’m 5 (years old).

Przymiotniki:utrwalamy znajomość przymiotników opisujących  kolory: czerwony – red, różowy – pink, żółty – yellow, fioletowy – purple, zielony – green, niebieski – blue, brązowy – brown, pomarańczowy – orange, złoty – gold, biały – white, czarny – black

Liczebniki: ćwiczenie liczenia w zakresie 1-10. Utrwalenie wierszyka pt.”One potatoe” oraz zabawa pt.”What’s the time Mr Wolf?

Rzeczowniki: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, today- dzisiaj, playtime- czas zabawy, monkey- małpka

Czasowniki:  look for- szukać, siadać – sit down, wstawać – stand up, skakać – jump up, biegać – run, spać – sleep, tańczyć – dance, obrócić się dookoła – turn around

Piosenki i wierszyki:

one potatoe:

one potatoe, two potatoes, three potatoes, four

five potatoes, six potatoes, seven potatoes, more!!!

 

hello song:                                                   bye- bye song

hi, hello,                                                      bye, bye see you soon x3

hey, let’s play

hi, hello

it’s playtime today!!!

Grupa 6-latków (4a, 5a, 6a, 3h)

Czasownik „to be” – ćwiczymy dialog finalny poprzez użycie w zdaniach czasownika specjalnego „to be”, który jest podstawowy do prowadzenia prostych konwersacji i jest użyteczny w różnych funkcjach komunikacyjnych. Starsze dzieci odgrywają mini dialogi inscenizujące poznanie, powitanie, przedstawienie się  oraz zapytanie o wiek:

Cześć – Hello.  Dzien dobry:  Good morning

Jak masz na imię? What’s your name? Nazywam się Antek. My name is Antek

Jak się masz? How are you? W porządku a Ty?  I’m fine thank you, and you?   Ja mam się dobrze. I’m ok.  I’m fine.

Ile masz lat? How old are you? Mam 6 lat.  I’m 6 years old.

Przymiotniki: utrwalamy znajomość przymiotników opisujących  kolory: czerwony – red, różowy – pink, żółty – yellow, fioletowy – purple, zielony – green, niebieski – blue. Dzieci starsze: brązowy – brown, pomarańczowy – orange, złoty – gold, biały – white, czarny – black

Łączymy przymiotniki z wcześniej poznanymi rzeczownikami np.: niebieska piłka – blue ball, różowa lalka – pink doll, zielony samochód – green car

Liczebniki: poznajemy liczebniki w zakresie 1-12.  Gramy w zabawę What’s the time Mr Woolf? Utrwalamy znajomość zaimka pytającego ile, ilu „how many?” – zaimek ten służy do ćwiczenia znajomości liczebników i ćwiczenia liczby mnogiej. Dzieci osłuchują się w zdaniach pytających typu:

  • How many fingers? Ile jest palców?
  • How many pens? Ile jest długopisów?

Rzeczowniki: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, playschool- przedszkole, family- rodzina, teacher- nauczycielka, grandparents- dziadkowie, I- ja, you- ty

Czasowniki: play- grać, want- chcieć, paint- rysować, malować, sit down- siadać,siedzieć, stand up- wstawać, go- iść, come- chodź, see- zobaczyć, widzieć, say- mówić

Piosenki:

Hello song                                                                                 Goodbye song

Hello hello                                                                               goodbye goodbye,  it’s time to go

it’s playtime                                                                            so let’s say goodbye x2

hello hello come and see

hello hello

it’s playtime

Hi, Hello

play with me

 

Let’s play                                                                                

Let’s play today, let’s play today

at playschool , at playschool

I want to play!

Let’s paint, let’s play

at playschool today

at playschool , at playschool

I want to play!