Język angielski w październiku
grupa I
W tym miesiącu rozmawiać będziemy o pogodzie i skarbach jesieni.
Gramatyka i struktury językowe:
Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:
-
Podziękowania: Thank you
-
Przepraszania: I’m sorry
-
Proszenia: Please
Dzieci osłuchują się ze zwrotami:
-
Who are you?- kim jesteś? ( język bierny)
-
odpowiadają I’m a girl/ a boy ( język aktywny)
-
How’s the weather?- jaka jest pogoda..? (język bierny)
- It’ s rainy- pada deszcz
- It’s sunny- świeci słońce.
- It’s cold- jest zimno.
- It’s hot- jest ciepło.
Przymiotniki: hot-gorący, cold-zimny, big- duży, small- mały
RZECZOWNIKI: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, tree- drzewo,
hands- dłonie, everyone- wszyscy, spider- pająk, rain- deszcz, sun -słońce, wind- wiatr, Cloud- chmura, snow- śnieg Apple – jabłko Plum=śliwka Pumpkin=dynia Boots-kalosze
Piosenki:
‘’it’s raining – Pada deszcz”
Pitter Patter x2
It’s raining x2
Now it’ sunny la la la x2
Piosenka „Little spider”
Little, little spider
Up the tree. 2x
Rain, rain, rain Rain on me
Little, little spider
Down the tree
Little, little spider
Down the tree. 2x
Sun, sun, sun Shines on me
Little, little spider
Up the tree
Język angielski w październiku
Grupa IIa, IIIa,Ih
W tym miesiącu rozmawiać będziemy o pogodzie i skarbach jesieni .
Gramatyka i struktury językowe:
Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:
-
Podziękowania: Thank you
-
Przepraszania: I’m sorry
-
Proszenia: Please
-
Osłuchiwanie się ze zwrotami i reagowanie na nie:
Cześć – Hello.
Jak masz na imię? What’s your name?
Jestem Ania. I’m Ania.
Ile masz lat? How old are you? (język bierny)
Mam 4lat. I’m 4.
Przymiotniki:
windy- wietrzny, sunny -słoneczny, gorący, cold-zimny, snowy-śnieżny, rainy deszczowy, cloudy-pochmurny
RZECZOWNIKI:
Apple, pear – jabłko, gruszka
Chestnuts, leaves– kasztany,liście
Mushroom – grzyb
Carrot – marchewka
Beetroot – burak
potatoe-ziemniak
Onion – cebula
pumpkin-dynia
Umbrella – parasol
Zwroty:
Uczymy się opisywać pogodę. Pytać o nią. Przeprowadzać mini dialogi typu:
A. Hello, how’s the weather today? (język bierny bądź próba samodzielnej wypowiedzi)
B. It’s cloudy and windy?
Piosenki
1. Rain, Rain, Go Away
Rain, rain, go away. Come again another day. DADDY wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. MOMMY wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. BROTHER wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. SISTER wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. BABY wants to play. Rain, rain, go away. Rain, rain, go away. Come again another day. ALL THE FAMILY wants to play. Rain, rain, go away.
2 One potatoe: https://www.youtube.com/watch?v=YWTGTWnxR2k
One potato, two potatoes Three potatoes, four Five potatoes, six potatoes Seven potatoes more
Język angielski
Grupy IIh, Va, VIa, VIIa
Październik
W tym miesiącu uczymy się o pogodzie i skarbach jesieni.
Gramatyka i struktury językowe:
Pytanie o pogodę, udzielanie odpowiedzi, budowa mini dialogów:
A. Hello, how’s the weather today?
B. It’s cloudy and windy.
A. I like sun and you?
B. I like rain more.
Przymiotniki:
windy- wietrzny, sunny -słoneczny, gorący, cold-zimny, snowy-śnieżny,
rainy deszczowy, cloudy-pochmurny, stormy- burzowy, foggy-mglisty
wet-mokry scared-przerażony
RZECZOWNIKI:
AUTUMN – jesień
AUTUMN FRUIT – jesienne owoce
Apple, pear – jabłko, gruszka
plum-śliwka
Chestnuts, acorns – kasztany, żołędzie
leaves-liście
branch-gałąź
Mushroom – grzyb
AUTUMN VEGETABLES – jesienne warzywa
Carrot – marchewka
Beetroot – burak
potatoe-ziemniak
Onion – cebula
pumpkin-dynia
AUTUMN ANIMALS – jesienne zwierzęta
Squirrel, hedgehog, fox – wiewiórka, jeż, lis
Umbrella – parasol
wellies-kalosze
Piosenki:
1. o pogodzie:
https://www.youtube.com/watch?v=sUkMzQ_UMrQ
2.o jesieni:
https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ
Język angielski
Grupy : IVa, IIIh
Październik
W tym miesiącu uczymy się o pogodzie i skarbach jesieni.
Gramatyka i struktury językowe:
Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:
-
Podziękowania: Thank you
-
Przepraszania: I’m sorry
-
Proszenia: Please
-
Osłuchiwanie się ze zwrotami i reagowanie na nie:
Cześć – Hello.
Jak masz na imię? What’s your name?
Jestem Ania. My name is Ania.
Ile masz lat? How old are you?
Mam 5lat. I’m 5 years old.
Przymiotniki:
windy- wietrzny, sunny -słoneczny, gorący, cold-zimny, snowy-śnieżny, rainy deszczowy, cloudy-pochmurny
RZECZOWNIKI:
AUTUMN – jesień
AUTUMN FRUIT – jesienne owoce
Apple, pear – jabłko, gruszka
Chestnuts, acorns – kasztany, żołędzie
Mushroom – grzyb
AUTUMN VEGETABLES – jesienne warzywa
Carrot – marchewka
Beetroot – burak
Tomato – pomidor
Onion – cebula
pumpkin-dynia
AUTUMN ANIMALS – jesienne zwierzęta
Squirrel, hedgehog, fox – wiewiórka, jeż, lis
Umbrella – parasol
Zwroty:
Uczymy się opisywać pogodę. Pytać o nią. Przeprowadzać mini dialogi typu:
A. Hello, how’s the weather today?
B. It’s cloudy and windy?
A. I like sun and you?
B. I like rain .
Piosenki
1. ‘’The sun comes up”
The sun comes up up up up
The rain comes down down down
How’s the weather?
It’s sunny, x3
How’s the weather?
It’s cloudy x3
And the sun comes up up up
And the rain comes down down down
Itd.
2 Autumn song! – piosenka:
Autumn is here again!
Leaves are falling everywhere!
Yellow, red and brown.
Leaves are falling on the ground.
JĘZYK ANGIELSKI:
Wrzesień 2021
Grupa Ia
Gramatyka i struktury językowe:
Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:
-
Powitania: Hello,
-
Pożegnania: Bye, bye,
-
Podziękowania: Thank you
-
Przepraszania: I’m sorry
-
Proszenia: Please
Dzieci osłuchują się ze zwrotami:
-
What’ s your name ( język bierny)- jak się nazywasz?
-
odpowiadają (język aktywny): I’m Zuzia
-
Who are you?- kim jesteś? ( język bierny)
-
odpowiadają I’m a girl/ a boy ( język aktywny)
Dzieci utrwalają podstawowy tryb czasownika – formę rozkazującą, najczęściej wykorzystywaną w życiu codziennym:
-
siadać – sit down,
-
wstawać – stand up,
-
skakać – jump up,
-
biegać – run,
-
tańczyć – dance
-
klaskać- clap your hands
Przymiotniki:
Utrwalamy znajomość przymiotników opisujących kolory:
czerwony – red, żółty – yellow,
zielony – green, niebieski – blue,
Liczebniki: Liczenie w zakresie 1- 3…..4(cyfra 4 w ostatnim tyg wrzesnia)
RZECZOWNIKI: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, cat- kot,
teacher- nauczycielka,
Piosenki:
hello song :
hello hello
girls and boys
hello hello
girls and boys
English time stand up strech and skip with me!!!
skip skip skip with me.
„Number song”
One, two, three,
clap with me, clap with me.
One two three
Dance with me .
Grupy 1h, 2a, 3a
Gramatyka i struktury językowe:
Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:
-
Powitania: Hello,
-
Pożegnania: Goodbye, Bye, bye,
-
Podziękowania: Thank you
-
Przepraszania: I’m sorry
-
Proszenia: Please
Dzieci utrwalają zwroty, uczą się poprzez wielokrotne powtarzanie podczas zabawy w dialog:
1.Jak masz na imię? What’s your name?
I’m Zosia.
2.Ile masz lat? How old are you?
I’m four.
3.Who are you? Kim jesteś?
I am a girl/boy.
Dzieci utrwalają podstawowy tryb czasownika – formę rozkazującą, najczęściej wykorzystywaną w życiu codziennym:
-
siadać – sit down,
-
wstawać – stand up,
-
skakać – jump up,
-
biegać – run,
-
spać – sleep,
-
tańczyć – dance
-
obrócić się dookoła – turn around
-
klaskać- clap your hands
-
skakać na 1 nodze- skip
-
grać, bawić się- play
Przymiotniki:
Utrwalamy znajomość przymiotników opisujących kolory:
czerwony – red, różowy – pink,
żółty – yellow, fioletowy – purple,
zielony – green, niebieski – blue,
Orange-pomarańczowy
Liczebniki: Liczenie w zakresie 1-6
RZECZOWNIKI: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, cat- kot, kangaroo- kangurek, teacher- nauczycielka, tree- drzewo, hand- dłonie, everyone- wszyscy
Piosenki:
„Number song”
One, two, three, four, five, six
One, two, three, four, five, six
Do you know your numbers?
Can you count to six?
One, two, three, four, five, six
„Colours song”
Red, pink, yellow, purple, green or blue.
What’s your favourite colour?
Please tell me do. Is it red, pink, yellow, purple, green or blue?
Grupy: 3h, 4a
Gramatyka i struktury językowe:
Utrwalamy poznane zwroty używane podczas:
-
Powitania: Hello, Hi, Good morning
-
Pożegnania: Goodbye, Bye, bye, See you soon, See you tomorrow
-
Podziękowania: Thank you
-
Przepraszania: I’m sorry
-
Proszenia: Please
Dzieci z grupy 5-latków – ćwiczymy dialog finalny poprzez użycie w zdaniach czasownika specjalnego „to be”, który to czasownik jest podstawowy do prowadzenia prostych konwersacji i jest użyteczny w różnych funkcjach komunikacyjnych . dzieci próbują odgrywać mini dialogi inscenizujące poznanie, powitanie, przedstawienie się oraz zapytanie o wiek.
Cześć – Hello.
Jak masz na imię? What’s your name?
Nazywam się Ania. My name is Ania.
Ile masz lat? How old are you?
Mam 5 lat. I’m 5 (years old).
Przymiotniki:
Utrwalamy znajomość przymiotników opisujących kolory:
czerwony – red,
różowy – pink,
żółty – yellow,
fioletowy – purple,
zielony – green,
niebieski – blue,
brązowy – brown,
pomarańczowy – orange,
złoty – gold,
biały – white,
czarny – black
Liczebniki: ćwiczenie liczenia w zakresie 1-10. Utrwalenie wierszyka pt.”One potatoe” oraz zabawa pt.”What’s the time Mr Wolf?”
RZECZOWNIKI: boy- chłopiec, girl- dziewczynka, today- dzisiaj, playtime- czas zabawy,
monkey- małpka
CZASOWNIKI:
look for- szukać, siadać – sit down, wstawać – stand up, skakać – jump up, biegać – run, spać – sleep, tańczyć – dance, obrócić się dookoła – turn around
Piosenki i wierszyki:
1.one potatoe:
one potatoe, two potatoes, three potatoes, four
five potatoes, six potatoes, seven potatoes, more!!!
2.hello song:
hi, hello,
hey, let’s play
hi, hello
it’s playtime today!!!
3.bye- bye song
bye, bye see you soon x3
Wrzesień 2021
grupa 6latki
Ćwiczymy dialog finalny poprzez użycie w zdaniach czasownika specjalnego „to be”, który to czasownik jest podstawowy do prowadzenia prostych konwersacji i jest użyteczny w różnych funkcjach komunikacyjnych . Starsze dzieci odgrywają mini dialogi inscenizujące poznanie, powitanie, przedstawienie się oraz zapytanie o wiek.
Cześć – Hello. Dzien dobry: Good morning
Jak masz na imię? What’s your name?
Nazywam się Antek. My name is Antek
Jak się masz? How are you?
W porządku a Ty? I’m fine thank you, and you?
Ja mam się dobrze. I’m ok. I’m fine.
Ile masz lat? How old are you?
Mam 6 lat. I’m 6 years old.
Utrwalamy znajomość przymiotników opisujących kolory:
czerwony – red,
różowy – pink,
żółty – yellow,
fioletowy – purple,
zielony – green,
niebieski – blue,
(dzieci starsze) brązowy – brown,
pomarańczowy – orange,
złoty – gold,
biały – white,
czarny – Black
Łączymy przymiotniki z wcześniej poznanymi rzeczownikami np.: niebieska piłka – blue ball, różowa lalka – pink doll, zielony samochód – green car
LICZEBNIKI Poznajemy liczebniki w zakresie 1-12. Gramy w zabawę What’s the time Mr Woolf?
Utrwalamy znajomość zaimka pytającego ile, ilu „how many?” – zaimek ten służy do ćwiczenia znajomości liczebników i ćwiczenia liczby mnogiej.
Dzieci osłuchują się w zdaniach pytających typu:
-
How many fingers? Ile jest palców?
-
How many pens? Ile jest długopisów?
RZECZOWNIKI:
boy- chłopiec, girl- dziewczynka, playschool- przedszkole, family- rodzina, teacher- nauczycielka, grandparents- dziadkowie, I- ja, you- ty
CZASOWNIKI:
play- grać, want- chcieć, paint- rysować, malować, sit down- siadać,siedzieć, stand up- wstawać, go- iść, come- chodź, see- zobaczyć, widzieć, say- mówić
Piosenki:
Hello song
Hello hello
hello hello come and see
hello hello
it’s playtime
Hi, Hello
play with me
Let’s play
Let’s play today, let’s play today
at playschool , at playschool
I want to play!
Let’s paint, let’s play
at playschool today
at playschool , at playschool
I want to play!
Goodbye song
goodbye goodbye, it’s time to go
so let’s say goodbye x2