Panel nr 2 – Sprawni Inaczej w ramach akcji edukacyjnej „niepełnosprawność – rozumiem, akceptuję, wspieram”

Panel nr 2 – Sprawni Inaczej w ramach akcji edukacyjnej „niepełnosprawność – rozumiem, akceptuję, wspieram”.

Dzieci z grupy III A realizując panel nr 2 „Sprawni Inaczej ” w ramach akcji edukacyjnej Niepełnosprawność – rozumiem, akceptuję, wspieram” określały różne typy niepełnosprawności. Przedszkolaki pracując zespołowo wspólnie układały obrazkową układankę, następnie przedstawiciel każdego zespołu prezentował ułożony obrazek i określał rodzaj niepełnosprawności widoczny na zdjęciu. Dzieci zapoznały się z pojęciem znak, następnie odgadywały co może on oznaczać. Wspólnie opisywały kolorystykę i symbol przedstawiony na znaku dla osób niesłyszących, zapoznały się również z językiem osób niesłyszących – językiem migowym. Początkowo same według własnego pomysłu za pomocą migów prezentowały niektóre zwierzątka, a następnie po wyświetleniu jednego z filmów Migu Mig mogły dowiedzieć się jak prawidłowo w języku migowym można pokazać psa, kota, lwa, słonia itp. Rozmawialiśmy również o osobach niewidomych – dzieci zapoznały się za pomocą dotyku z zapisem alfabetu Brajla Zdaniem każdego dziecka było wykonanie swoich inicjałów w brajlu. Realizując panel „Sprawni Inaczej” dzieci próbowały wejść także w rolę osób niepełnosprawnych ruchowo – mając założone rękawiczki starały się założyć buty, ułożyć wieżę z klocków. Wspólnie określaliśmy formy pomocy osobom mającym trudność z poruszaniem się, pamiętając jednocześnie o osobach starszych. Dzieci miały różnorodne pomysły, wspominając o odwiedzinach, pomocy w zakupach, sprzątaniu, wsparciu podczas spacerów, zakupie wózka inwalidzkiego, kul. Przedszkolaki z zaangażowaniem w zespołach rysowały swoje pomysły, potem swoje prace prezentowały przed grupą.