Panel nr 4 – Też mogę pomagać

Panel nr 4 – Też mogę pomagać.

Dzieci z grupy III zrealizowały panel 4 – „Też mogę pomagać”. Z zaciekawieniem wysłuchały bajki ZOO i chętnie wypowiadały się na temat swojej ulubionej cechy, którą potem narysowały w sercu i stworzyły piękny bukiet dobroci. W ramach wykonania zadania „Najpierw pytam” dzieci zapoznały się z symbolem znaku zapytania, zrozumiały że najważniejsze jest zapytanie osoby niepełnosprawnej/niewidomej czy potrzebuje pomocy. Nie jest to łatwe zadanie, dlatego dzieci ćwiczyły scenki w parach. Przedszkolaki dowiedziały się również jak ważną rolę odgrywa pies asystujący osobie niepełnosprawnej, jakimi cechami się charakteryzuje. Dzieci nauczyły się rymowanki na temat psa przewodnika, którego nie należy dotykać, gdy się go spotka na drodze. Dzieciom została przybliżona także osoba wolontariusza – kim jest, jakie ma cechy, w których miejscach może pomóc. Z dużym zainteresowaniem dzieci wymieniały miejsca, w których samy chciałyby pomóc, gdy dorosną. Swoje propozycje prezentowały na chmurkach, które przyklejały do słońca.
To był ostatni panel realizowany przez dzieci, który zakończyliśmy podsumowaniem – dzieci na podstawie symboli:(kciuk w górę, serce na dłoni, głowa) i swoich prac z wcześniejszych paneli wróciły myślami do realizowanych zadań – chętnie opowiadały, co im się podobało, czego się nauczyły, dowiedziały. Chętnie też ćwiczyły zdobyte umiejętności w trakcie zabaw ruchowych – rozmawiały ze sobą w dwóch kręgach, odbyły podróż do krainy emocji, w której rozróżniały emocje i wyrażały mimiką, gestem. Przedszkolaki na zakończenie akcji otrzymały certyfikaty i płyty.