„Pięknie się różnimy” – akcja edukacyjna „Niepełnosprawność – rozumiem, akceptuję, wspieram”

„Pięknie się różnimy” – akcja edukacyjna „Niepełnosprawność – rozumiem, akceptuję, wspieram”

Dzieci w grupie III A zrealizowały panel -„Pięknie się różnimy” akcji edukacyjnej „Niepełnosprawność – rozumiem, akceptuję, wspieram”. Przedszkolaki zapoznały się z pojęciem piktogramu, chętnie uczestniczyły w rozmowie o znakach. Odgadywały wskazane znaki wyjaśniając, co one oznaczają. Podczas rysowania własnych piktogramów wykazały się dużą kreatywnością. Realizując zadanie nr 2 – Detektywi, dzieci dowiedziały się na czym polega praca detektywa, a następnie przedszkolaki brały udział w zabawie „mali detektywi”, dzięki której dzieci mogły dojść do wniosku, że wszyscy mamy podobne i różne cechy, ale na pewno łączy nas to, że jesteśmy ludźmi. W ramach wykonania zadania nr 3 dzieci w oparciu o bajkę „Zielony kłopot” i rozmowę kierowaną z nauczycielem uświadomiły sobie, że pomimo tego co mówią o nas inni ludzie, jesteśmy wartościowi. Następnie przedszkolaki utkały przytulny kokon, który składał się z samych dobrych słów opisujących dzieci. Realizując zajęcia dotyczące zmysłów dzieci wysłuchały piosenki „Pięć zmysłów”, wskazywały i dotykały swoje zmysły, określały dodatkowo jakie zmysły wykorzystujemy przy np. układaniu puzzli, jedzeniu kanapki. Wprowadzono dzieciom pojęcie niepełnosprawności rozmawiając o sytuacjach, w których pewne zmysły są uszkodzone.