Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – październik

I Temat tygodnia: Jesień w sadzie

  • zapoznanie z wyglądem sklepu, z pracą ekspedientki,
  • zapoznanie z literą o – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • wprowadzenie pojęć: samogłoska, spółgłoska
  • zapoznanie z nazwami drzew owocowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • segregowanie owoców ze względu na ich pochodzenie
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczb 1 2,
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę,

II Temat tygodnia: Jesień na działce

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • zapoznanie z literą a: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • kształtowanie poczucia rytmu muzycznego,
  • kształtowanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,
  • zachęcanie do zabawy w teatr.

III Temat tygodnia: O sobie samym

  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji,
  • zapoznanie z literą m: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • utrwalenie pojęcia spółgłoska
  • organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,
  • poznanie cech kwadratu
  • przyporządkowanie odpowiednich barw bohaterom pozytywnym i bohaterom negatywnym,
  • zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych,
  • organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości.

IV Temat tygodnia: Nasze zmysły

  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
  • zapoznanie z literą e: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka,
  • podkreślanie znaczenia zmysłu wzroku,
  • poznawanie różnych rodzajów okularów.

V temat tygodnia: 1 listopada – poznaję zwyczaje

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwyczajów obchodzenia święta 1 listopada w Polsce,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności obserwowania.