Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – wrzesień

Krąg tematyczny „w przedszkolu”

  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy.
  • przestrzega­nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji
  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • rozwijanie pamięci poprzez rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.
  • rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie części ciała.
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach muzyczno-ruchowych
  • rozwijanie sprawności manualnej

Krąg tematyczny „Droga do przedszkola”

  • poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach(pod opieką osoby dorosłej).
  • poznawanie zawodów osób czuwających nad bezpieczeństwem
  • rozpoznawanie wybranych znaków drogowych.
  • poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.
  • porównywanie liczebności zbiorów
  • wykonywanie prac plastycznych z użyciem nożyczek

Krąg tematyczny „Nadeszła jesień”

  • obserwowa­nie środowiska przyrodni­czego: zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
  • wzbogacanie kącika przyrody w jesienne okazy
  • poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych
  • rozwijanie sprawności manualnej; tworzenie jesiennych kompozycji z liści
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników.
  • rozwijanie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych

Krąg tematyczny „Co robią zwierzęta jesienią”

  • pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają).
  • usprawnianie posługiwania się nożyczkami
  • rozwijanie małej motoryki poprzez lepienie z plasteliny, masy solnej, malowanie
  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela. słuchanie i rozpoznawanie głosów przyrody
  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.
  • wyodrębnianie obiektów do liczenia; liczenie w zakresie czterech
  • usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia logopedyczne, oddechowe.