Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

Grupa II H

STYCZEŃ 2021

Krąg tematyczny „Zwierzęta są głodne”

  • rozwijanie sprawności całego ciała poprzez wykonywanie czynności samoobsługowych, ćwiczenia gimnastyczno – korekcyjne, zabawy ruchowe;

  • nabywanie świadomości organizowania zabaw na świeżym powietrzu zgodnie z ustalonymi zasadami;
  • rozwijanie umiejętności współpracy i zabawy w zespołach;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i sprawności manualnej;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie;
  • rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują;
        • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy

Krąg tematyczny „Zimowe zabawy”

  • nabywanie koordynacji ruchowej i wzrokowo-ruchowej,
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności obserwacji przyrodniczych

Krąg tematyczny „Babcia i Dziadek”

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy,
  • rozpoznawanie zapisu własnego imienia,
  • uczestniczenie w krótkich programach artystycznych,
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),

Krąg tematyczny „Dziś w przedszkolu śmiech i tańce”

  • rozwijanie mowy,

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

  • rozwijanie sprawności manualnych i poprawnego chwytu kredki,

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach rówieśniczych,

  • rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania,

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach muzyczno-ruchowych,

  • nabywanie koordynacji ruchowej i wzrokowo-ruchowej,
  • uczestniczenie w zabawie grupowej – projekt,
  • zaprezentowanie bluzki z namalowanym misiem,