Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

Grupa I H

Wrzesień 2021

Krąg tematyczny „w przedszkolu”

  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy.

  • przestrzega­nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

  • rozpoznawanie i nazywanie emocji

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

  • rozwijanie pamięci poprzez rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek.

  • rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie części ciała.

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach muzyczno-ruchowych

  • rozwijanie sprawności manualnej

Krąg tematyczny „Droga do przedszkola”

  • poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach

(pod opieką osoby dorosłej).

  • poznawanie zawodów osób czuwających nad bezpieczeństwem

  • rozpoznawanie wybranych znaków drogowych.

  • poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.

  • porównywanie liczebności zbiorów

  • wykonywanie prac plastycznych z użyciem nożyczek

Krąg tematyczny „Nadeszła jesień”

  • obserwowa­nie środowiska przyrodni­czego: zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie

  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu

  • wzbogacanie kącika przyrody w jesienne okazy

  • poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych

  • rozwijanie sprawności manualnej; tworzenie jesiennych kompozycji z lisci

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników.

  • rozwijanie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych

Krąg tematyczny „Co robią zwierzęta jesienią”

  • pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają).

  • usprawnianie posługiwania się nożyczkami

  • rozwijanie małej motoryki poprzez lepienie z plasteliny, masy solnej, malowanie

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela. słuchanie i rozpoznawanie głosów przyrody

  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.

  • wyodrębnianie obiektów do liczenia; liczenie w zakresie czterech

  • usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia logopedyczne, oddechowe.