Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

Grupa  II H

Marzec 2021

Krąg tematyczny „Chciałbym być muzykiem

  • nabywanie sprawności w zakresie małej i dużej motoryki,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych,
  • wymienianie i nazywanie zawodów związanych z muzyką,
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • rozpoznawanie i nazywanie instrumentów,
  • słuchanie utworów wokalnych lub instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5 i stosowanie określeń położenia przedmiotów.

 

Krąg tematyczny „Zbliża się wiosna”

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy),
  • założenie w sali przedszkolnej wiosennej hodowli roślin,
  • prowadzenie systematycznych obserwacji i wyrabianie nawyku dbania o rośliny,
  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach),
  • usprawnianie aparatu mowy i komunikowania się,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
  • wykonywanie prac plastycznych w zaproponowanych technikach,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5 i dostępnym dziecku.

 

Krąg tematyczny „Witaj wiosno”

  • poznanie zwyczaju pożegnania zimy i witania wiosny,
  • zapoznanie z charakterystycznymi cechami pór roku,
  • prowadzenie systematycznych obserwacji przyrodniczych w sali i na dworze,
  • określanie warunków atmosferycznych,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
  • wykonywanie prac plastycznych w zaproponowanych technikach,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela,
  • poprawne posługiwanie się liczebnikami,
  • uczestniczenie w zabawach – eksperymentach.

 

Krąg tematyczny „Chciałbym być aktorem”

  • poznanie zawodu aktora, zapoznanie z miejscem pracy aktora,
  • odgrywanie różnych ról w zabawie w teatr,
  • usprawnianie czynności samoobsługowych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i sprawności manualnej,
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia,
  • nazywanie emocji radość, smutek, złość, strach,
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • usprawnianie aparatu mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia.