Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MARZEC 2021r.  VII A

I. Temat kompleksowy: Muzyka jest wszędzie

  • rozpoznawanie instrumentów muzycznych perkusyjnych i innych, np. gitary, pianina, po ich dźwiękach

  • rozpoznawanie piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela lub chętne dziecko

  • wspólne układanie opowiadania

  • zapoznanie z literą z, Z, małą i wielką, drukowaną

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych)

  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń plastycznych,

  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego

  • przebywanie na świeżym powietrzu, obserwowanie zmian zachodzących w środowisku przyrodniczym

II. Temat kompleksowy: W świecie teatru

  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabawy

  • zapoznanie z literą u, U, małą i wielką, drukowaną

  • wspólne wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych, np. tworzenie scenek z wykorzystaniem pantomimy, dramy

  • poznawanie wystroju teatru (kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących (aktor, reżyser, scenograf)

  • umiejętne posługiwanie się rekwizytami

  • przygotowywanie kącika teatralnego

  • wzbogacanie kącika w stroje, maski; wspólne wykonywanie pacynek, kukiełek, sylwet (do teatrzyku cieni), odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,

  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów

III. Temat kompleksowy: Wiosna, wiosna…

  • zapoznanie z elementami pogody występującymi w marcu

  • zapoznanie z literą c, C, małą, wielką, drukowaną

  • wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej

  • poznanie charakterystycznych zwiastunów wiosny

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie

  • zapoznanie z zapisem graficznym liczby 10, rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10

  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań

  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami

  • zapoznanie z budową tulipana i etapami jego rozwoju

  • rozwijanie sprawności fizycznej

  • nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają

IV. Temat kompleksowy: Wkrótce Wielkanoc

  • zapoznanie z literą ł, Ł, małą i wielką, drukowaną

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami Wielkanocy

  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem

  • wypowiadanie się zdaniami złożonymi na temat wysłuchanego utworu

  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

  • aktywne słuchanie rozmówcy

  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy

  • zakładanie w sali zielonego ogródka; poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin; zachęcanie do prowadzenia kalendarza obserwacji roślin

  • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru

V. Temat kompleksowy: Święta Wielkanocne

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej

  • przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu

  • rozwijanie sprawności fizycznej

  • kształtowanie poczucia rytmu

  • tworzenie akompaniamentu do zwrotek piosenki

  • rozwijanie sprawności manualnej

  • składanie i zaginanie papieru według instrukcji

  • poznawanie budowy i właściwości jajka

  • zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek

  • zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek