Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

Styczeń 2022

Grupa V

I Krąg tematyczny: Nowy Rok – mija czas

  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu (wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy)
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • wdrażanie do czytania globalnego (nazwy dni tygodnia, nazwy miesięcy)
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „B”, „b”
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • poznanie zapisu cyfrowego liczby 9
  • wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej (obserwacja pogody)

usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych (elementy pogody, zjawiska charakterystyczne dla pór rok

II Krąg tematyczny: Zimowa olimpiada przedszkolaków

  • poznanie drukowanej i pisanej litery „C”, „c”
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zimowych dyscyplin sportowych, nazwy odzieży sportowej)
  • poznanie zapisu cyfrowego liczby 0
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 9 (w przód i wspak)
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • rozróżnianie zdrowej i niezdrowej żywności
  • wyrabianie nawyków prozdrowotnych

III Krąg tematyczny: Z pamiętnika babci i dziadka

  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „N”, „n”
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego (babcia, dziadek, życzenia itp.)
  • kształtowanie umiejętności przyporządkowania każdej głosce odpowiadającej jej litery, w miarę poznawania kolejnych liter
  • wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej)
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich i tanecznych

IV Krąg tematyczny: Eksperymenty z wodą i śniegiem

  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „P”, „p”
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych i liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania
  • uczenie cierpliwości oraz umiejętności właściwego planowania swoich działań, by eksperyment się udał
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • zapoznanie z pojęciami: pieniądz, moneta, banknot, waluta
  • poznanie polskich monet i banknotów
  • usprawnianie umiejętności liczenia przedmiotów w sytuacjach praktycznych, w zabawie
  • utrwalenie cyfr 0–9 i znaków matematycznych „<”, „>”, „=”
  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z elementami kupowania i sprzedawania
  • rozumienie znaczenia umiejętności posługiwania się pieniędzmi
  • rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów literowo-obrazkowych i sylabowo-obrazkowych
  • tworzenie sylab, wyrazów z ruchomego alfabetu