Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
LUTY 2022
Krąg tematyczny: Znamy różne sklepy
–zapoznanie się z nazwami sklepów: spożywczy, obuwniczy, księgarnia, meblowy, spożywczy, z ubraniami, z zabawkami itp…
– poznanie i właściwe dopasowywanie asortymentów do poszczególnych sklepów
– ustalanie ciężkość towarów oraz porównywanie ich wagi słowami: ciężki, lekki, cięższy, lżejszy, najcięższy
– określam długość przedmiotów za pomocą stóp i kroków
– rozwijanie słownictwa i logicznego myślenie poprzez określanie co i gdzie należy kupić w różnych sytuacjach życiowych np.: gdy gotuję zupę, urządzam pokój, wybieram się do przedszkola, robię przyjęcie urodzinowe, gotuję kompot wieloowocowy itp…
Krąg tematyczny: Zimowa wyprawa
– zapoznanie ze sposobami aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu
– budowanie doświadczeń związanych z orientacją w przestrzeni oraz orientacją na kartce
– stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie rozumienia własności liczb
– stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie stałości masy
– rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez zabawy logopedyczne
– zachęcanie do wypowiadania się, budowania kilku zdaniowych wypowiedzi na określony temat
Krąg tematyczny: Karnawałowe zabawy
– zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego
– rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
– tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów
– rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
– kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
– rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne
Krąg tematyczny: Nasza Wisła
– poznanie fizycznej mapy Polski
– poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami
– zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice
– zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
– kształtowanie umiejętności matematycznych