Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne-listopad

Krąg tematyczny „Pada deszcz

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych w danej porze roku.
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw.
  • odpowiadanie na pytania,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu.

Krąg tematyczny „Święto Niepodległości”

  • określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś).
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy,
  • wzbogacanie słownictwa w języku obcym,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • uczestniczenie w krótkich programach artystycznych,
  • nazywanie klasyfikowanie figur geometrycznych,
  • budzenie uczuć patriotycznych, nazywanie symboli narodowych,

Krąg tematyczny „Dbamy o zdrowie”

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do ćwiczeń, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby),
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
  • wypowiadania się zdaniami, i rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni.
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zagadek,

Krąg tematyczny „Tutaj rosły paprocie”

  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • rozwijanie słuchu muzycznego
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się zdaniami,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • poznawanie historii powstania węgla kamiennego,
  • poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat.