Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne

Grupa VI

Kwiecień 2021r

I. Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem

  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
  • zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań,
  • prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad

II. Temat tygodnia: Cuda i dziwy

  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem, poznawaniem zawodów związanych z kosmosem: kosmonauty, astronoma, poznawanie ciekawostek, opowiadań, legend na temat satelity Ziemi– Księżyca,
  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchanie ciekawostek na ich temat,
  • poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata,
  • dzielenie się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów.
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np.: przelewanie płynów, przesypywanie lub rozsypywanie różnych materiałów,
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,

III. Temat tygodnia: Mali strażnicy przyrody

  • rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach,
  • wyjaśnianie roli wody w życiu ludzi i zwierząt,
  • poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach,
  • nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew,
  • sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi,
  • sadzenie drzew, kwiatów i dbanie o nie,
  • niedeptanie trawników, klombów z kwiatami,
  • szanowanie wody, niemarnowanie jej,

IV. Temat tygodnia: Jestem Polakiem i Europejczykiem

  • słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary,
  • podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu,
  • poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc,
  • wyjaśnienie znaczenia zdań: Jesteśmy Polakami. Jesteśmy Europejczykami,
  • poznawanie nazw wybranych państw należących do Unii Europejskiej,
  • przyswajanie nazw określających przynależność ludzi do wspólnoty narodowej lub etnicznej,
  • wskazywanie lokalizacji swojej miejscowości na mapie Polski,
  • tworzenie planu osiedla, swojej miejscowości,
  • organizowanie kącika regionalnego, wzbogacanie go o eksponaty przyniesione z domu lub wykonane samodzielnie wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów,
  • wyjaśnienie, jakie znaczenie dla Polski ma przynależność do Unii Europejskiej,
  • wskazywanie na mapie Europy wybranych państw należących do Unii Europejskiej.