Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – październik

  1. KRĄG TEMATYCZNY:JESIEŃ W SADZIE.
  • Zapoznanie z wyglądem sklepu, z pracą ekspedientki,
  • Zapoznanie z literą o – małą i wielką, drukowaną,
  • Zapoznanie z nazwami drzew owocowych,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu,
  • Segregowanie owoców ze względu na ich pochodzenie,
  • Ustalanie równoliczności zbiorów,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia,
  • Zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczb 1 2,
  • Kształtowanie poczucia rytmu,
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę,
  1. JESIEŃ NA DZIAŁCE
  • Zapoznanie z literą a: małą i wielką, drukowaną,
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,Kształtowanie poczucia rytmu muzycznego,
  • Wielozmysłowe poznawanie warzyw,
  • Zapoznanie ze sposobem wykonania stempli z warzyw oraz odbitek z ich wykorzystaniem,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia,
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,
  • Rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • Zachęcanie do zabawy w teatr,
  1. O SOBIE SAMYM
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji,
  • Zapoznanie z literą m: małą i wielką, drukowaną,
  • Organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,
  • Poznanie cech kwadratu,
  • Przyporządkowanie odpowiednich barw bohaterom pozytywnym i bohaterom negatywnym,
  • Rozwijanie sprawności fizycznej,
  • Zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych,
  • Rozpoznawanie i kontynuowanie rytmów,
  • Organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości,
  1. NASZE ZMYSŁY
  • Rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
  • Zapoznanie z literą e: małą i wielką, drukowaną,
  • Uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów,
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia,
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4,
  • Uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka
  • Podkreślanie znaczenia zmysłu wzroku,
  • Poznawanie różnych rodzajów okularów,