Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na czerwiec.

Tydzień I

Krąg  tematyczny: „Niby tacy sami, a jednak inni”

  • pomaganie młodszym, starszym i tym, którzy potrzebują pomocy,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek,
  • zapamiętywanie informacji po to, żeby móc je kiedyś wykorzystać,
  • nazywanie stanów emocjonalnych: wesoły, smutny, zły, przestraszony…
  • wyrażenie swoich emocji w sposób werbalny i niewerbalny,
  • rozpoznawanie emocji innych osób,
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia,
  • porównywanie masy przedmiotów, tworzywa przyrodniczego za pomocą wagi szalkowej, stosowanie określeń: lżejszy od, cięższy od, waży tyle samo,

Tydzień II

Krąg tematyczny: „Wakacyjne podróże”

  • wskazywanie Polski na mapie Europy;
  • rozróżnianie typów krajobrazów występujących w Polsce,
  • nazywanie ważniejszych miast Polski, rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr,
  • dostrzeganie piękna Polski poprzez bezpośrednią obserwację, zdjęcia, wiersze, opowiadania,
  • poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby 10;
  • malowanie palcem, dłonią, watą, gąbką, dużym pędzlem i małym pędzlem na papierze o różnych formatach, z wykorzystaniem całej powierzchni,
  • wycinanie konkretnych lub dowolnych kształtów z papieru kolorowego,
  • dbanie o estetykę prac plastycznych i otoczenia, w którym powstają.

 

Tydzień III

Krąg tematyczny: „Pożegnania nadszedł czas”

  • stosowanie przyimków, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk,
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych,
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania,
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia,
  • przeliczanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
  • granie w gry planszowe,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • pobudzanie ciekawości poznawczej,

 

Tydzień IV

Krąg tematyczny: „Projekt Zabawki ekologiczne”

  • poznawanie skutków działalności człowieka, np. obserwowanie,
  • poznawanie przejawów działalności ekologicznej,
  • segregowanie odpadów
  • podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska,
  • dbanie o czystość palcu zabaw,
  • wykonywanie prac plastycznych z materiałów odpadowych,
  • kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
  • docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
  • wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
  • uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,